הילה-בן-חנוך-לוי

קצת עלי

אני הילה (נעים להכיר) ובמשך למעלה משש שנים שימשתי כמשנה ליועץ המשפטי של חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל ובמקביל בשאר הזמן ה(לא פנוי) כתבתי וצילמתי בלוג אופנה בשם "תלתלים".

אחרי כמה שנים שכאלה החלטתי לחבר בין הידע שצברתי בעבודתי במבטחים לחיבה שלי לכתוב באופן קליל ומשעשע וכך נולד "פנסיה בסטילטו" שצובע במחי מקלדת את עולם הפנסיה האפור לורוד מנצנץ.

מעוניינת להיות הראשונה שמקבלת עדכונים, הזמנות והטבות? הרשמי:

פוסטים נבחרים

איך לייצר הכנסה פסיבית שתאפשר לצאת לפנסיה הרבה לפני גיל הפנסיה

באורה אריאל (בת 30) נתקלתי לראשונה בקבוצת הפייסבוק המצוינת "עוברות ושוות" שמטרתה ליצור שיח נשי על מיני  נושאים פיננסיים ולהנחיל אחת מהידע והנסיון של השניה. אורה תפסה את תשומת ליבי לא רק בגלל תלתליה האדמוניים (אם כי מודה שזה בהחלט מעניק כמה נקודות זכות 😉 ) אלא בעיקר בזכות התובנות ושלל הידע שהיא חולקת בנושא יצירת הכנסה פסיבית כשהמטרה היא יצור הכנסה פסיבית מספיקה כדי לפרוש לפנסיה הרבה הרבה הרבה לפני גיל הפנסיה.

את מסעה אל עבר הגשמת החלום וטיפים וידע יקרי ערך בנושא ייצור הכנסה פסיבית משלל סוגים ומינים, מתארת אורה בבלוג המצוין שלה בשם "האופטימית" שבו היא חולקת רעיונות ליצירת הכנסה פסיבית, רעיונות לעבודה מהבית, חולקת ידע פיננסי יקר ערך בלשון פשוטה ומבהירה מונחים בסיסיים בשוק ההון. הזמנתי את אורה להתארח בבלוג ולספר בעצמה על פועלה ועל חזונה ולשתף אותנו בידע יקר הערך שלה כך שגם אנחנו (וב"אנחנו" אני בהחלט כוללת גם אותי) נדע מה זה הכנסה פסיבית, איך לעשות כסף בגיל צעיר (רמז: לא מעבודה כשכירה…) ונוכל להנות מהכנסה נוספת ולהגשים איזה חלום שרק נרצה.

אז קבלו את אורה "האופטימית" אריאל:

"כמה זמן צריך לעבוד עד שתוכלי להיות חופשיה באמת ולעשות את מה שאת רוצה מתי שאת רוצה? גיל הפרישה לנשים בישראל הוא 62. זאת אומרת שאת צריכה לחכות עד לגיל הזה כדי שתוכלי לעשות את הטיול מסביב לעולם שתמיד רצית, להשקיע בתחביבים או לכתוב את הספר שתמיד רצית לכתוב. לפי מדינת ישראל, את אמורה לעבוד כל חייך, לחסוך כדי שבגיל 62 תוכלי לפרוש בנוחות. אבל האם את חייבת לחכות לעד לגיל 62 כדי שזה יקרה?

מה לגבי פרישה מוקדמת?

ישנה אפשרות נוספת, רדיקלית ושונה שבטח לא הכרת. אני בעצמי נחשפתי אליה לפני מספר שנים ומאז זו המטרה שבוערת בי ואני עובדת רבות להגיע אליה. האפשרות הזו היא פרישה מוקדמת.

בעצם, במקום לחכות לגיל 62 כמו שהמדינה קבעה, אפשר לעשות כסף בגיל צעיר ואני מייצרת לעצמי מצב של עצמאות כלכלית שנים רבות לפני גיל 62. במצב הזה, הכסף שלי עובד בשבילי כדי שאני אוכל לנוח ולהחליט מה אני רוצה לעשות בכל רגע. באמצעות היכרות עם שלל השקעות פסיביות והשקעות נבונות אני מייצרת לעצמי הכנסה נוספת שממשיכה לעבוד גם כשאני לא.

נשמע מדליק איך עושים את זה?

עצמאות כלכלית נבנית על ידי מספר מקורות של הכנסה פסיבית. כן, אני יודעת מה את חושבת. הכנסה פסיבית, אני שמעתי את הסיפור הזה כבר, זה לא אמיתי. זה נכון, הכנסות פסיביות דורשות השקעה של זמן ו/או כסף כדי להגיע אליהן. רובן גם דורש תחזוקה מדי פעם אבל זה משמעותית פחות מההשקעה שנדרשת במשרה מלאה או כעצמאית.

איך מייצרים הכנסה פסיבית?

האמת שיש לא מעט דרכים לעשות זאת. הדרך הכי מוכרת לציבור היום היא דירה להשקעה שמניבה שכירות קבועה. יש התעסקות עם הדייר, טיפול בדירה, תיקונים, מציאת שוכרים וכדומה. למרות זאת, עדיין רוב הזמן אין מה להתעסק עם הדירה והשכירות נכנסת ומניבה הכנסה פסיבית. האמת היא שיש עוד לא מעט דרכים לייצר הכנסה פסיבית, במיוחד בעידן האינטרנטי של היום.

כמה סוגי הכנסות פסיביות לדוגמא הן:

  • הכנסה מדיבידנדים בשוק ההון – הכנסה שבאופן אישי אני מאוד אוהבת. מאוד תנודתית אך באמת פסיבית ודורשת תחזוקה אפסית.
  • הכנסה מתמלוגים – את יכולה לכתוב ספר דיגיטלי, לשלם למשווקים עמלה על כל מכירה וליהנות מהכנסה פסיבית כל עוד הספר מוכר.
  • הכנסה מקורס דיגיטלי – היום כל אחת יכולה לצלם קורס דיגיטלי בנושא שהיא מכירה ואוהבת להעלות אותו לרשת ולייצר ממנה הכנסה נוספת. משתמשים במשווקים שיפיצו את הקורס תמורת עמלה ומרוויחים ממנה.
  • הכנסה משיווק שותפים – אם את לא רוצה לייצר מוצר משלך את יכולה לשווק מוצרים של אחרים תמורת עמלה. ישנם דרכים רבות לעשות אוטומציה לשיווק הזה ולהפוך גם אותו לפסיבי. אם את מנהלת קבוצת פייסבוק עם הרבה חברים, או שיש לך רשימת תפוצה עם משתתפים רבים, אלו בהחלט פלטפורמות טובות להתחיל בהן.
  • הכנסה מקרנות נדל"ןקרנות השקעה בנדל"ן מאפשרות להשקיע כסף כקבוצה בפרוייקטים גדולים כמו למשל בניית מרכזים מסחריים או רכישת בניין מגורים. חלק מהקרנות מציעות השקעות שכוללות הכנסה חודשית/ רבעונית משכירות. אני בימים אלו מקבלת את השכירות הראשונה שלי מקרן נדל"ן.
  • הכנסה מחנות אינטרנטית – אמזון ואיביי השתלטו על המרחב הדיגיטלי ומאפשרות לאנשים להקים חנות ולתפעל אותה, לשלם למפעלים מרוחקים שייצרו את המוצרים ויתעסקו במשלוח ולשכור עובדים זולים מחו"ל שינהלו את החנות בשוטף.
  • הכנסה משיווק רשתי – נכון כל תוספי התזונה למיניהם שאיזה חברה שלך פעם ניסתה לשווק לך? מדובר על מכירה של מוצרים והוספת משווקים אחרים תחתיך שאת מקבלת עמלות עבור המכירות שלהם.
  • הכנסה מפרסומות באתר – את יכולה לבנות אתר או בלוג, לדאוג למספיק עוקבים ותנועה באתר ולהרוויח לא רע רק מפרסומות שנמצאות באתר.
  • הלוואות עמית לעמית – ידעת שיש לך אפשרות להיות כמו הבנק, להלוות את הכסף לאנשים פרטיים כמוך ולהרוויח ריבית מההלוואה מדי חודש? זה נקרא הלוואות עמית לעמית וזה יכול ליצור לך הכנסה נוספת.
  • תמונות באינטרנט – אם את חובבת צילום ובכל מקום דואגת לצלם תמונות רבות, את יכולה להעלות את התמונות הללו לאתרים שמתמחים במכירת תמונות ולקבל תמלוגים כל פעם שמישהו רוכש את התמונות שלך.
  • מכונות אוטומטיות – מכונות הממתקים והשתייה הקלה שמוצבות בכל מיני מקומות מניבות לאנשים לא מעט כסף. אם תמצאי מקום שיש בו תנועה של אנשים ואין בו מכונה, תוכלי לבקש זיכיון להציב שם מכונה אוטומטית ולהרוויח מכך הכנסה.

אלו באמת רק חלק מהרעיונות, רק כדי לפתוח לך את הראש ולהראות לך שזה אפשרי. אני באופן אישי מכירה אנשים שמכניסים כסף מכל אחת מהאפשרויות הללו. הרעיון הוא שאפשר להשקיע זמן או כסף כדי לפרוש הרבה לפני גיל 62. כן, כל אחת מהאופציות הללו דורשת זמן, רכישת ידע ומיומנות והתמדה. אף אחת מהן לא תוציא אותך לפנסיה תוך כמה ימים. מצד שני, האפשרויות הללו יכולות לתת לך חופש הרבה אחרי שתעבדי.

אני מתייחסת לאפשרויות הללו כמו הוצאה של תואר אקדמאי. אני משקיעה זמן, מאמץ וכסף כדי ללמוד תחום חדש. רק שבמקום שבסוף אני אקבל תעודה ואולי ריאיון עבודה, עם הכנסה פסיבית בסוף אני מקבלת הכנסה קבועה.

                                                                 צילום: MD studio

מי בכלל רוצה לפרוש בגיל 30?

קודם כל אני 🙂 .

אבל מי אמר שלפרוש אומר שאת חייבת לשבת ולשחק בינגו כל היום? את יכולה לעשות מה שאת רוצה. את יכולה להמשיך לעבוד כרגיל אם בא לך, אולי לרדת לחצי משרה. את יכולה פשוט לישון טוב יותר בלילה בידיעה שהעתיד הכלכלי שלך מסודר. את יכולה להחליט לפתוח עסק משלך בלי לפחד שלא תוכלי להתפרנס ממנו. את יכולה להעלות את רמת החיים שלך. את יכולה לעשות בעצם כל מה שאת רוצה.

זה באמת לא משנה מה תבחרי לעשות, מה שמשנה זה שתגיעי לשלב שבו יש לך את הבחירה. קל מאוד להתלונן על המצב הכלכלי. יקר בארץ, אין תחרות, המשכורות שחוקות, זה לא משנה. יש דרך אחרת, יש אפשרות אחרת שלא כוללת לעבוד משרה מלאה בכל השנים החיוניות שלך רק כדי שתוכלי בסוף בגיל 62 לנוח ולהזדקן בכבוד.

כל אחת צריכה לייצר הכנסה נוספת

האתר המקסים הזה "פנסיה בסטילטו" מסביר את הנושא הסבוך והמשעמם של פנסיה בצורה קלילה ומעניינת והכי חשוב ברורה ומובנת. הבעיה היא שכיום, פנסיה דורשת ממך לעבוד כל החיים כדי שיהיה לך כסף בסוף. הבעיה היותר גדולה היא שבכלל לא בטוח כמה כסף יישאר לך בסוף מהפנסיה ושזה יספיק לך לחיות בכבוד. החוקים הפנסיוניים משתנים באופן תדיר, תוחלת החיים עולה ועושים לנו תספורות על הפנסיה. אי אפשר לדעת באמת כמה כסף יישאר בסוף.

אז מה לעשות? להתחיל כבר היום לייצר הכנסה פסיבית. תקחי את הכסף שיושב לך באיזה פיקדון בנקאי ולא מרוויח ריבית ותלמדי להשקיע אותו. תקחי את המתנות הייחודיות והידע שלך ותייצרי מוצר דיגיטלי שיניב לך הכנסה. תלמדי מקצוע חדש שיוכל לייצר לך הכנסה פסיבית. ממש אבל ממש לא משנה איך תעשי את זה. העיקר שתעשי משהו כדי לדאוג לעצמך ולגרום לכך שלא תצטרכי לחכות לגיל 62 כדי לחיות באמת או יותר גרוע, לגלות שאין לך מספיק כסף בפנסיה בשביל רמת החיים שאת רגילה אליה.

אגב, אם בטעות את חושבת שזה לא בשבילך, להשקיע זה קשה ומסובך, הכנסות פסיביות זה קשה מדי וכל תירוץ אחר, כדאי שתדעי שבכל מחקר שעשו, גילו שנשים משקיעות טוב יותר מגברים. אז דווקא לך, בתור אישה יש סיכוי יותר טוב להצליח בניהול כלכלי ובהשקעות. יש לך יתרון מובנה, כדאי שתנצלי אותו כדי להגיע לפנסיה הרבה יותר מוקדם ממה שהמדינה קבעה לך.

אז תהיי אופטימית, תאמיני בעצמך שאת יכולה ותתחילי לחשוב מאיפה את יכולה לייצר לך הכנסה נוספת שתעזור לך להגיע לפנסיה הרבה לפני הזמן :)"

אם אתן רוצות לשמוע עוד מאורה האופטימית, להבין יותר לעומק מה זה הכנסה פסיבית ואיך אפשר לעשות כסף בגיל צעיר (וגם 60 זה צעיר ;-)), אתן מוזמנות להרשם להרצאה שלה ביום שני הקרוב ה-26.2 בשם "נשים וכסף: הטוב, הרע והמכוער" בעלות סימלית של 25 ש"ח. עוד פרטים תוכלו למצוא באיוונט בפייסבוק. 

בנוסף, אתן מוזמנות להמשיך ולעקוב אחרי אורה האופטימית באתר שלה ובעמוד הפייסבוק שלה.

אשמח לשמוע מה חשבת על הפוסט ולהשיב בתגובה לכל שאלה שיש לך בענין כאן למטה או בעמוד הפייסבוק של הבלוג.

בנוסף מוזמנת להצטרף לרשימת הדיוור של הבלוג, ולקבל אלייך למייל כל פוסט חדש שלא רק יעשיר את עולמך אלא יתן לך אט אט את הכלים, הידע והכוח להבין את עולם החיסכון ארוך הטווח ולהיות אישה לגורלך 😉

אהבתם? אשמח אם תשתפו

13 תגובות

  1. דליה הגב

    מתעניינת מאוד בהכנסה פסיבית .
    תשלחו לי חומר ולינקים שאוכל להרחיב את ידיעותי בתחום

    • הילה בן חנוך לוי הגב

      היי דליה. אין לי חומרים לשלוח אלא פוסטים שאכתוב כל פעם בנושא. מוזמנת להמשיך ולעקוב ולהצטרף לניוזלטר של "פנסיה בסטילטו" וככה תקבלי למייל כל מאמר חדש בנושא.

  2. עינבר הגב

    אכן נושאים מעניינים וחשובים. ההכנסה הפאסיבית בעיני לא באמת כזו פאסיבית ועדיין דורשת מאמץ מסויים אבל מי שחרוצה מאוד יכולה לשלב את המאמץ הזה בשעות הפנאי שכאילו יש לנו

    • הילה בן חנוך לוי הגב

      את צודקת. נכון יותר להתייחס לזה כאל מקור הכנסה נוסף מאשר הכנסה פסיבית אבל מה שחשוב הוא קודם כל שנבין שיש לנו הרבה דרכים נוספות לייצר הכנסות שהן לא הדרך המסורתית של "משרה רגילה".

  3. לימור אוחיון הגב

    נפלא!! גם אני בעלת מספר עסקים, גם באינטרנט בין היתר ומחפשת כל הזמן הזדמנויות חדשות לייצר לעצמי הכנסות פסיביות, הנה אחת ההזדמנויות
    שנחשפתי אליה לפני מספר חודשים, מוזמנות לפנות אליי להתייעץ בכל עת במסנג'ר בשמחה?
    https://goo.gl/LWbn1F

    כבר נרשמת להרצאה של אורה, נשמע מרתק!!!
    תודה על הבלוג המעשיר הזה!

  4. שירה גנני הגב

    אני חושבת שזה נושא חשוב שלא הרבה נותנות עליו את הדעת. אולי באמת הגיע הזמן שגם אני אתחיל ליצור מקורות הכנסה פסיביים. תמיד מתכננת, בסוף לא מבצעת…

    • הילה בן חנוך לוי הגב

      לצערי מוכר גם לי… קניתי כרטיס להרצאה שלה ביום שני. רוצה להעמיק את הידע בתחום

  5. רונית הגב

    כל הכבוד על הראיון עם האופטימית. כבר מהפוסט הזה קיבלתי עוד רעיון להכנסה נוספת. אני ממש שמחה שיש עוד כוח נשי שמצטרף אל "הסולידית" ואל הרעיון של פרישה מוקדמת.
    והכי חשוב הגילוי שנשים משקיעות טוב יותר.

    אגב,

    איך מסבירים לאנשים מה את עושה, אם את כבר בפנסיה מוקדמת? לאנשים קצת קשה לעכל..

    • הילה בן חנוך לוי הגב

      גם אני יצאתי מהפוסט הזה עם כמה רעיונות לעוד השקעות.

    • האופטימית הגב

      חחחח זה אכן מה שנקרא צרות של עשירים. מבחינתי "בעיה" שאני אשמח להתמודד איתה

      הכי נוח לדעתי להגיד שאת בין עבודות. או שאת לוקחת פסק זמן, או עובדת על פרוייקטים אישיים

      או פשוט להגיד שאת משקיעה למחייתך. הם לא צריכים לדעת שאת ההשקעות את כבר עשית 🙂

  6. הילה הגב

    פוסט מעולה!!

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן