הילה-בן-חנוך-לוי

קצת עלי

אני הילה (נעים להכיר) ובמשך למעלה משש שנים שימשתי כמשנה ליועץ המשפטי של חברת מנורה מבטחים פנסיה וגמל ובמקביל בשאר הזמן ה(לא פנוי) כתבתי וצילמתי בלוג אופנה בשם "תלתלים".

אחרי כמה שנים שכאלה החלטתי לחבר בין הידע שצברתי בעבודתי במבטחים לחיבה שלי לכתוב באופן קליל ומשעשע וכך נולד "פנסיה בסטילטו" שצובע במחי מקלדת את עולם הפנסיה האפור לורוד מנצנץ.

מעוניינת להיות הראשונה שמקבלת עדכונים, הזמנות והטבות? הרשמי:

פוסטים נבחרים

למה בכלל אנחנו צריכים להפריש לפנסיה

בהרצאות שאני מעבירה על חיסכון פנסיוני כמעט תמיד יש את השלב הזה שבו אחד המשתתפים או המשתתפות מצביע ושואל למה בעצם להפריש כספים לפנסיה ולא לקחת את הכסף הזה ולהשקיע אותו באפיק אחר. אז לטובת כל השואלים וגם אלה שחשבו לשאול אבל לא ידעו את מי, הנה הפוסט שיספק (כמעט) את כל התשובות לשאלה: "למה לעזאזל להפריש כסף לביטוח פנסיוני". 

למה כדאי להשקיע בביטוח פנסיוני

כי חייבים.

זאת התשובה הכי בנאלית אבל חייבים לשים אותה על השולחן. משנת 2008 חובה על כל מעסיק לבטח את העובדים שלו בביטוח פנסיוני ומשנת 2017 מחויב כל עצמאי לבטח את עצמו בביטוח פנסיוני.

מעסיק שלא מבטח את העובד שלו יתבע ויקנס והוא חשוף גם לתביעות אובדן כושר עבודה או שאירים. בנוסף, עובד לא יכול להודיע למעסיק שהוא מוותר על ההפרשות לפנסיה והמקסימום שהוא רשאי זה להודיע למעסיק שהוא מוותר על הכיסוי הביטוחי ומבקש מכשיר פנסיוני שאין לו ביטוח אובדן כושר עבודה או שאירים (קופת גמל או ביטוח מנהלים לקצבה בלבד). 

עצמאי מחויב אף הוא להפריש לפנסיה והחל משנת 2019 כל עצמאי שאינו מפריש יקבל הודעת קנס בסוף כל שנה שהוא לא מפריש בה. 

עבור הפרשות לפנסיה המדינה מעניקה לנו הטבות מס משמעותיות.

בואו נודה על האמת. המדינה לא נותנת לנו הרבה. לרוב היא נוטה יותר לקחת מאשר לתת ולכן אם היא כבר החליטה לתת לנו משהו, זאת בהחלט מצווה לקחת. 

הטבות המס שמוענקות לנו על הפרשות לפנסיה משתנות בין שכירים לעצמאיים אבל כל המגזרים נהנים מההטבות האלה שמשפיעות גם על גובה הפנסיה העתידית שלנו והיות שהפקדה לפנסיה היא הוצאה מוכרת, ההפקדות הללו מקטינות לנו את ההכנסה החייבת במס. 

 

ביטוח פנסיוני הוא המוצר היחיד שימשיך לשלם לנו ללא הגבלה בכל שנות חיינו. 

מצד אחד אף אחד מאיתנו לא יודע מתי יגיע יומו. מצד שני, כולנו מקווים שנאריך ימים, ולכן השענות על מוצרים פיננסים אחרים במקום על ביטוח פנסיוני עשויה להיות בעייתית במקרה שבו נאריך ימים מעבר למה שציפינו, והכסף שחסכנו ושמשמש אותנו בתקופה הזו יגמר.

תשלום קצבה ממוצר פנסיוני לכל ימי חיינו מבטיח לנו הכנסה קבועה וידועה עד 120 (ואף יותר 😉 ) ולכן נקרא התחום "ביטוח פנסיוני" ובאנגלית  – longevity insurance ("ביטוח אריכות ימים").

ביטוח פנסיוני מבטיח לנו שנמשיך לקבל מידי חודש קצבה לכל ימי חיינו ואחרי מותנו, לבן\בת הזוג לכל ימי חייהם וגם מאפשר לנו על הדרך "לדפוק" את חברות הביטוח כי אם באמת נאריך ימים, יצא בסופו של דבר שסך כל הקצבאות שנקבל יהיה גבוה יותר מהצבירה שצברנו אז הרווח שלנו במקרה כזה יהיה כפול. 

ועכשיו תסלחו לי, הולכת להכין סלט קינואה כדי שלא אהיה רעבה באמצע אימון היוגה ;-).

שנמשיך את הרומן המתהווה בינינו?

אם החכמת, למדת ואפילו (רחמנא ליצלן!) נהנית מהפוסט,

אשמח לראות אותך ברשימת הדיוור של "פנסיה בסטילטו" שאליה אפשר להרשם עוד קצת למטה בחלונית ההרשמה. 

אהבתם? אשמח אם תשתפו

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן